התיעצות לבני המשפחה

הגיע הזמן לתת תשובות לשאלות הרבות שמציפות אתכם, בני המשפחה וקרובים נוספים (חברים/שכנים).

האם יש לי את היכולת או הזכות לעשות משהו?
כולנו מרגישים מבוכה וחוסר אונים כאשר אנו נחשפים למצבי אלימות במשפחה או אצל מכרים ותוהים: האם זה נורמלי? האם להתערב? אולי עדיף שלא?
מצד שני קשה לעמוד מן הצד בשתיקה למול מקרים של אלימות במשפחה, בעיקר במודעות הקיימת היום, כאשר אנו יודעים לאן מצבים כאלו עלולים להתדרדר ומודעים להשלכות של התנהגויות אלימות וכוחניות.
ההשלכות הן על מי שנפגע ישירות מהאלימות, הן על מי שפוגע והן על הילדים החשופים לאלימות ואף על הקהילה שמאפשרת לדברים כאלו להתרחש בתוכה.

אז מה לעשות?
רוב מערכות היחסים האלימות מאופיינות בבושה והסתרה. לכן, אחד הדברים הכי חשובים לבני זוג במצב שכזה “לצאת לאור” ולהצליח לשתף מישהו במה שקורה בבית.
זהו הצעד הראשון בדרך ליציאה ממעגל האלימות במשפחה. צעד המביא תקווה ורצון לשינוי.
ברגע שהסוד נפתח, חשוב להפנות לגורמים מקצועיים שיש להם המומחיות ויכולים לתת סיוע מותאם ספציפית למשפחה ולנסיבות.
העצה הזו נכונה לא רק לבני הזוג עצמם, אלא גם לכם, הקרובים שחשופים למצב, בין אם מדובר בשכנים שלכם, חברים או בקרובי משפחה. אל תישארו עם זה לבד! תמצאו מישהו שאתם סומכים עליו, תדברו על החששות שלכם , תתייעצו עם איש מקצוע אשר מתמחה בתחום של טיפול באלימות במשפחה ויכול לתת לכם ייעוץ והכוונה.

באיזה משפחות זה קורה?
לצערנו, אלימות מתרחשת בכל מקום, בכל חברה, ללא הבדל דת, גיל או מעמד סוציואקונומי.
התופעה רחבה בהרבה ממה שנהוג לחשוב בציבור הרחב ונמצאת באמת בכל מקום. בקהילות אשר נותנות לגיטימציה לאלימות או בקהילות שמתעלמת מהאלימות הקיימת בתוכן, יתכן שהמספרים יהיו גדולים אף יותר.

במידה ויש לכם קרוב או חבר המצוי במעגל האלימות, בין אם הוא פוגע או נפגע, צרו קשר עם הקו והתייעצו איתנו כיצד ניתן לסייע ומה ניתן לעשות על מנת להוציא אותו ואת משפחתו ממעגל האלימות.

השיחה הזו יכולה להציל חיים!